Modellen

ALGEMEEN:

De GT380, GT550 en GT750 zijn in 1972 als J-model op de markt gekomen. Er schijnen ook modellen al in ’71 verkocht te zijn maar daarover is grote onduidelijkheid, ook bij de “kenners”.

GT750, GT550 en GT380zijn altijd 3 cilinders
GT500, GT250, GT185, GT125, T500, T350, T250, T200, T20, RG250zijn altijd 2 cilinders
(dit geldt alleen voor de RGV modellen.
De RG’s zijn zgn ‘square fours’)
RG500is een 4 cilinder in V vorm
GT750J, GT550J, GT380Jhebben altijd een trommelrem in het voorwiel
GT550K en GT380Khebben altijd een schijfrem in het voorwiel
GT750Kkan zowel een trommel- als een schijfrem in het voorwiel hebben. De schijfrem uitvoering werd door de Nederlandse importeur Sport genoemd en kon voor ƒ500,- extra aangeschaft worden
R‘71
J‘72
K‘73
L‘74
M‘75
A‘76
B‘77
Alle T350 modellen zijn t/m juni ’75 verkocht. Model en kleurstelling is sinds ’72 ongewijzigd. Motor is vanaf ’72 t/m ’75 verkocht als J (!)Alle T350 modellen zijn 2 cilinders. Alle T350 modellen hebben een trommelrem in het voorwiel.
Alle T500 modellen t/m ’75 zijn geproduceerd met trommelrem in het voorwiel. Het opvolgende T500 model heet vanaf ’76 GT500 en heeft: een schijfrem in het voorwiel, elektronische ontsteking, grotere tank en ander instrumentenpaneel. De laatste GT500’s worden in ’78 verkocht als B’s (overjarig).Alle T500 en GT500 modellen zijn 2 cilinders.