ALGEMEEN:
De GT380, GT550 en GT750 zijn in 1972 als J-model op de markt gekomen. Er schijnen ook modellen al in ’71 verkocht te zijn maar daarover is grote onduidelijkheid, ook bij de “kenners”.
GT750, GT550 en GT380 | zijn altijd 3 cilinders |
GT500, GT250, GT185, GT125, T500, T350, T250, T200, T20, RG250 | zijn altijd 2 cilinders (dit geldt alleen voor de RGV modellen. De RG’s zijn zgn ‘square fours’) |
RG500 | is een 4 cilinder in V vorm |
GT750J, GT550J, GT380J | hebben altijd een trommelrem in het voorwiel |
GT550K en GT380K | hebben altijd een schijfrem in het voorwiel |
GT750K | kan zowel een trommel- als een schijfrem in het voorwiel hebben. De schijfrem uitvoering werd door de Nederlandse importeur Sport genoemd en kon voor ƒ500,- extra aangeschaft worden |
R | ‘71 |
J | ‘72 |
K | ‘73 |
L | ‘74 |
M | ‘75 |
A | ‘76 |
B | ‘77 |
Alle T350 modellen zijn t/m juni ’75 verkocht. Model en kleurstelling is sinds ’72 ongewijzigd. Motor is vanaf ’72 t/m ’75 verkocht als J (!) | Alle T350 modellen zijn 2 cilinders. Alle T350 modellen hebben een trommelrem in het voorwiel. |
Alle T500 modellen t/m ’75 zijn geproduceerd met trommelrem in het voorwiel. Het opvolgende T500 model heet vanaf ’76 GT500 en heeft: een schijfrem in het voorwiel, elektronische ontsteking, grotere tank en ander instrumentenpaneel. De laatste GT500’s worden in ’78 verkocht als B’s (overjarig). | Alle T500 en GT500 modellen zijn 2 cilinders. |